Nad wszystkim góruje Il Duomo jak podniesiona ręka proroka. Ale na razie Sąd Ostateczny zamknięty jest pod sklepieniem kaplicy San Brizio i nie spełnia się nad miastem. W miodowym powietrzu Orvieto śpi spokojnie jak jaszczurka 

(Z. Herbert, Il Duomo, Barbarzyńca w ogrodzie)

UROCZYSTY KONCERT INAUGURACYJNY

O ARTYSTCE

Marta Misztal Bloch urodziła się w Zakopanem, gdzie rozpoczęła naukę muzyki w Państwowej Szkole Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza (prof. Lidia Długołęcka, fortepian). Od 1995 roku mieszka w Madrycie. W stolicy Hiszpanii studiowała grę na organach pod kierunkiem prof. Anselmo Serna Bustamante w Conservatorio Profesional de Música Arturo Soria i prof. Miguela del Barco w Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (Królewskim Wyższym Konserwatorium Muzycznym), uzyskując dyplom z wyróżnieniem.

W Hiszpanii uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich poświęconych dawnej muzyce organowej (profesorowie: Montserrat Torrent, Luigi Ferdinando Tagliavini, Jean-Claude Zehnder, Andrés Cea Galán, Paolo Crivellaro, Antonio Duarte, Jan Willem Jansen, Michéle Bouvard…). Brała również udział w kursach mistrzowskich w innych krajach pod kierunkiem prof. Lorenzo Ghielmiego (Arona, Włochy), prof. Jeana-Claude Zehndera (Naumburg, Lipsk i Norden w Niemczech i Arlesheim w Szwajcarii) i prof. Luigi Ferdinanda Tagliaviniego, jednego z najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie dawnej muzyki włoskiej (m.in. w Bolonii, Piacenza, Rzymie). Była stypendystką Hochschule für Music (Lipsk) i The Julliard School (Nowy Jork).

Marta Misztal koncertuje w Hiszpanii i innych krajach europejskich, m.in. Włochy, Francja, Polska: XXXIII y XXXIV Semana Internacional de Órgano de Madrid, La Música en el Camino, Organi storici in Cadore, Vespri di organo in San Martino in Bologna, Festival Internazionale ImagoMagi in Brugherio, Międzynarodowy Festiwal Organowy J.S. Bach (Warszawa/Łowicz), Kazimierski Festiwal Organowy

Jest organistką tytularną w madryckim kościele San Antonio de los Alemanes należącym do Bractwa Santa Pontificia y Real Hermandad del Refugio y Piedad de Madrid.

PROGRAM KONCERTU

Girolamo Frescobaldi (1583–1643)
Toccata I
Canzona Quarta
Aria detta Frescobalda

Giovanni De Macque (1550–1614)
Consonanze stravaganti

Domenico Zipoli (1688–1726)
Versi e Canzona in sol minore

Tomaso Albinioni (1671–1751)
Concerto Op. 9, num. 2 (Adagio)

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Concerto „La stravaganza” (Allegro – Largo – Allegro)

 

PROGRAM WARSZTATÓW

Tematem tegorocznej konferencji jest „Italia Zbigniewa Herberta w oczach włoskich i polskich polonistów”, z udziałem międzynarodowych gości z Włoch, Hiszpanii i Ukrainy.

Obrady odbywać się będą w Krakowie, w Salonie Literackim przy ul. Smoleńsk 20/2.